پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی
عضویت در پارک
اخذ تاییدیه نانو مقیاس توسط شرکت توسعه فناوری‌های نوین

اخذ تاییدیه نانو مقیاس توسط شرکت توسعه فناوری‌های نوین

- 1402/04/17

شرکت دانش‌بنیان توسعه فناوری های نوین نانو مقیاس،عضو پردیس فناوری جامع پارک علم و فناوری خراسان، پس از ارزیابی توسط کارگروه ارزیابی ستادویژه توسعه فناوری نانو موفق به اخذ تاییدیه نانو مقیاس برای محصول اندازه‌گیری سطح ویژه و توزیع حفرات BET&BJH ، از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری خراسان، شرکت دانش‌بنیان توسعه فناوری های نوین نانو مقیاس،عضو پردیس فناوری جامع پارک علم و فناوری خراسان، پس از ارزیابی توسط کارگروه ارزیابی ستادویژه توسعه فناوری نانو موفق به اخذ تاییدیه نانو مقیاس برای محصول اندازه‌گیری سطح ویژه و توزیع حفرات BET&BJH ، از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شد. 

در مورد کاربرد دستگاه BET&BJH در نانوفناوری می‌توان گفت: یکی از مهمترین روش‌ها برای بررسی و ارزیابی تخلخل مواد مزو متخلخل و نانو متخلخل استفاده از روش جذب، واجذب گاز نیتروژن بروش BET است. 

اطلاعات به دست آمده از این فرایند به صورت نمودار حجم گاز جذب و واجذب شده بدست می آید که با استفاده از آن می توان سطح ویژه ماده مورد نظر، قطر، حجم و توزیع سایز حفره‌های ماده را در ابعاد نانو متری (2 تا 100 نانومتر) محاسبه کرد. 

به طورکلی اندازه‌گیری و تخمین مساحت سطح و تخلخل در بسیاری از کاربردها مانندکاتالیست‌ها با تخلخل نانومتری، نانوجاذب‌ها، ترکیبات و افزودنی‌ها ،مواد دارویی، صنایع غذایی و همچنین درنانو ساختارهایی نظیر نانوذرات فلزی، نانولوله‌‌ها، نانوالیاف و غیره از اهمیت بالایی برخوردار است.

خاطر نشان می‌شود این گواهینامه توسط ستاد توسعه فناوری نانو در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صادر می‌گردد.

دانلود پیوست خبر سیده فاطمه شهرستانی سیده فاطمه شهرستانی
نشست زیست بوم فناوری و نوآوری استان خراسان رضوی و مراسم تکریم و معارفه معاون پشتیبانی فناوری پارک علم و فناوری خراسان رضوینشست صمیمی جناب آقای احسان عظیمی‌راد، نماینده منتخب مردم شریف مشهدمقدس و کلات، با بازیگران اکوسیستم فناوری و نوآوری در پارک علم و فناوری خراسان

آخرین اخبار

تنظیمات لیست به درستی انجام نشده است.